Botoks
Kırışıklık Tedavisi

İstenmeyen kırışıklarınızdan botoks sayesinde kurtulun!

Botoks Nedir?

Aslında, botulinum toksik uygulaması küçük kas hareketini engellediği bilinen ve kırışıklıkların giderilmesini veya kötüleşmesini önleyebilen cilde enjekte edilen bir maddenin ticari adıdır. Botulinum toksin maddesinin yüksek seviyeleri felç etme ve hatta öldürme yeteneğine sahiptir. Ancak “botoks” olarak tanımlanırken, kozmetik amaçlarla güvenle kullanıldığında hepsi saflık ve doza bağlıdır. Bu yüzden tamamen güvenilirdir.

NHS‘e göre: “Botox ve Dysport gibi Botulinum toksin enjeksiyonları, yüz kaslarını gevşetmeye yardımcı olmak için de kullanılabilen tıbbi tedavilerdir. Kaz ayakları, kaşları çatık çizgiler ve kırışıklıkları daha az belirgin hale getirir. Ameliyata gerek kalmadan geçici olarak görünüşünüzü değiştirebilirler.

wrinkle-treatment

Botoks Nasıl Uygulanır?

Doktorların botoks kullanmasının en yaygın nedeni yüz kırışıklıklarının görünümünü azaltmaktır. Ancak kırışıklık tedavisi yaptırmak aşağıdaki durumların tedavisine de yardımcı olabilir:

• Şaşılık
  • Kronik Migren
  • Şiddetli Koltuk Altı Terlemesi (hiperhidroz)
  • Aşırı aktif mesane
  • Göz Açıp Kapama (Blefarospazm)

Botox cerrahi bir müdahale değil, bir enjeksiyondur ve hijyenik klinik ortamında uygulanır. Kırışıklık tedavisi öncesi yüzdeki makyajın temizlenmesi gerekir. Deriden çok ince iğnelerle ile nöromusküler dokuya botulinum toksin maddesi enjekte edilir ve küçük mimik kasları bloke, diğer bir deyişle paralize edilir. İşlem ağrısızdır ve ortalama 15-20 dakika sürer.

Botoks Uygulaması Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Botoks uygulanan bölgeye temas edilmemeli, basınç uygulanmamalı ve masaj yapılmamalıdır. Ayrıca o bölge kaşınmamalıdır. Yine kırışıklık tedavisi sonrası yatıp uzanmaktan ve öne doğru eğilmekten kaçınmak gerekir. Çünkü bu aktiviteler botulinum toksinin istenilenden farklı yerlere yayılmasına neden olup arzulanan kozmetik sonucu azaltabilir. Tüm bu hareketlerden kaçınılacak süre yaklaşık 3-4 saattir. Bunun dışında bir kısıtlamaya gerek yoktur ve kişi günlük aktivitesine kaldığı yerden devam edebilir.

Randevu için Hemen Arayın

İnatçı kırışıklıklarınız için hemen ücretisz konsültasyon ayarlayalım!

Botoks Kırışıklığı Nasıl Yok Eder?

Botulinum toksin maddesi uygulandığı bölgede sinir sinyallerini ve küçük kasların kasılmasını geçici olarak bloke eder. Bu şekilde küçük kasların kasılması ile ortaya çıkan istenmeyen kırışıklıklar yok olur.

Kısa süreli paralizasyon sayesinde kırışıklıklarınızdan 9 ile 12 ay arası kurtulmuş olursunuz.

Botoks Estetik Dışında Hangi Tedavilerde Kullanılır?

Botoks, estetik dışında aşırı terleme, migren ağrıları, bacak spazmı  ve aşırı aktif mesanede komplikasyonlarının görüldüğü durumlarda  kullanılır. Yine son zamanlarda yeme bozukluğu ve obezite tedavisinde de mide botoksunun kullanıldığı bilinmektedir. Kırışıklık tedavisi, güneşten dolayı oluşan lekelerde tedavi olarak kullanılmaz.

Botoks Fiyatları Ne Kadar ve Sigorta Karşılar Mı?

Botulinum toksin işleminin fiyatı; hastanın genetik faktörleri, ürün kalitesi, kırışıklıkların derinliği ve ünite sayısına göre değişkenlik göstermektedir. Kredi kartı ve nakit kabul edilmekle beraber genellikle sağlık sigortaları, kırışık tedavisi uygulamasını kapsamaz. Bu nedenle ödeme planları veya finansman seçenekleri hakkında sigorta sağlayıcının şartlarına bakmak gerekir.

Botoksun Etkileri Ne Zaman Ortaya Çıkar ve Ne Kadar Sürer?

Botulinum toksin maddesinin etkisi kullanılan ürün ve hastanın genetik faktörlerine bağlı olmasına rağmen etkisini ortalama 24-72 saat sonra göstermeye başlar ve kalıcı etkisi yaklaşık 6 ay boyunca sürer.

wrinkle-before-after
Kırışıklık Tedavisi Hakkında

SSS

Aklınıza takılan bir soru mu var?

anti-wrinkle-icon

Botoks enjeksiyonları deneyimli bir doktor tarafından yapıldığında oldukça güvenlidir. Olası yan etkiler ve komplikasyonlar şunları içerir:

• Enjeksiyon bölgesinde ağrı, şişme veya morarma
  • Baş ağrısı veya grip benzeri semptomlar
  • Sarkık göz kapağı veya eğik kaşlar
  • Çarpık gülümseme veya salya akması
  • Göz kuruluğu veya aşırı yırtılma

Pek olası olmasa da enjeksiyondaki toksinin vücudunuza yayılması mümkündür. Kırışıklık tedavisinden saatler veya haftalar sonra bu etkilerden herhangi birini fark ederseniz hemen doktorunuzu arayın:

• Kas Güçsüzlüğü
  • Görüş problemleri
  • Konuşma veya yutma güçlüğü
  • Solunum Problemleri
  • Mesane kontrolünün kaybı

Doktorlar genellikle hamileyken veya emzirirken botoks yaptırmamanızı önerir. Ayrıca inek sütü proteinine alerjisi olan kişilerde botoks kullanılmamalıdır.

Çoğu insan işlem sırasında pek rahatsızlık hissetmez. Ancak, özellikle avuç içleriniz veya ayak tabanlarınız aşırı terlemeden müzdaripse cildinizin önceden uyuşturulmasını isteyebilirsiniz. Doktorunuz ağrıyı azaltmak için topikal anestezi, buz ve titreşim anestezisi gibi bölgeyi uyuşturm

İstanbul’un Ataşehir ilçesinde botoks uygulaması ve kırışıklık tedavisinde en doğru adres Dr. Çiğdem Özden’dir.

İletişme Geçin

Dr. Çiğdem Özden