Ozon Tedavisi

Ozon Terapi Tedavisi Nedir?

SSS

Ozon Tedavisi Fiyatları

Ozon Tedavisi Yan Etki

Ozon Tedavisi Sıkça Sorulan Sorular

ozon-tedavisi-kan
ozon-drcigdemozden

Hastalıkları, yaraları tedavi etmek ve bağışıklık sistemini güçlendirmek amacıyla vücuda ozon gazı verilmesine, ozon tedavisi denir.

Ozon 3 oksijen atomundan oluşan (O3) bir gazdır. Vücutta bağışıklık sistemini güçlendirerek tedavi amacı gözetilir. Ayrıca enfeksiyonları tedavi etmek amacıyla da yardımcı tedavi olarak kullanılır.

Ozon vücuttaki sağlıksız süreçleri engelleyerek etki eder.

Ozon genel olarak antiaging etkilidir ve yaşlanma sürecini yavaşlatır. Bu etkilerini aşağıdaki faydaları ile detaylandırabiliriz.

1. Ozon hücrelerin oksijenlenmesini artırır. Bilindiği üzere kanser ve diğer hastalıklar, zayıf oksijenli dokularda daha çabuk ilerler.
  2. Ozon bağışıklık sistemini düzenler ve güçlendirir. Düzenleyici etkisinden, otoimmun hastalıkların tedavisinde faydalanır. Güçlendirici etkisinden ise bağışıklık sistemi zayıf olan hastalarda yararlanılır.
  3. Ozon Hücrelerde enerji üretimini arttırır. Hücrelerin sağlıklı olması için yüksek enerjiye ihtiyaç vardır. Hücrelerdeki düşük enerji seviyeleri hücrelerin sağlıklı olmayacağı ve yaşlanacağı anlamına gelir.
  4. Ozon “Antioksidan Enzim Sistemlerinin” aktivitesini artırır. Bilindiği üzere günümüzde vücudumuz birçok toksine maruz kalır ve bu bazen vücudun temizleme kapasitesini aşar. Dolayısıyla oluşan serbest radikaller hücreye yapışarak oksidasyona bir nevi paslanmaya yol açar.
  5. Ozon vücudun asit yükünü azaltır.
  6. Ozon bakteri, virüs, mantar ve parazitleri yok eder ve yeni, sağlıklı hücreler üretilmesine sağlar.
  7. Ozon vücutta kanser hücrelerini öldürür.

Ozon gazı yaklaşık 150 yıldır tıpta dezenfektan olarak ve hastalıkları tedavi etmek amacıyla güvenle kullanılmaktadır. Örneğin, vücutta bir enfeksiyon var ise ozon bunun yayılmasını engelleyebilir.

Tıbbi araştırmalar; ozon tedavisinin, virüs, bakteri, mantar ve parazitlerin neden olduğu enfeksiyonların tedavisinde etkili olduğunu göstermiştir

Ozon bir çok tıbbi problemin tedavisinde kullanılır;

SOLUNUM HASTALIKLARI

Solunum yolları ile ilgili birçok rahatsızlıktan muzdarip hastalar, ozon tedavisi için iyi bir adaydır.

Bilindiği üzere kanımızdaki oksijen vücudun enerji üretmesinde oldukça önemlidir. Bu oksijenin vücudumuzdaki kaynağı ise solunum yoluyla akciğerlerdir. Ozon tedavisi ile kana fazladan oksijen verilerek, akciğerlerin yükü azaltılır. Ayrıca akciğerlerin yetersiz kaldığı durumlarda vücudun ihtiyaç duyduğu oksijeni tamamlar.

Astım ve KOAH (kronik obtrüktif akciğer hastalıkları) hastalıklarında ozon tedavisi ile ilgili bilimsel birçok araştırma halen devam etmektedir.

DİYABET

Ozon tedavisi, diyabetten kaynaklanan problemleri azaltmakta oldukça etkin bir yardımcı tedavi yöntemidir. Diyabet tüm vücutta ve dokularda, oksijen yetersizliği denilen oksidatif strese yol açar. Oksidatif stres de diyabete bağlı problemlerin ortaya çıkmasına neden olur. Ozon tedavisi, kan ve dolayısıyla dokulara, taze oksijen sağlar. Bilindiği üzere diyabet hatalarında yara iyileşmesi yavaş ve kötüdür. Hatta kontrolsüz diyabetlerde yaralarda iyileşmeme ve organ kaybı bile söz konusudur. 2015 yılında yapılan bir araştırma ozon tedavisinin cilt ve doku onarımında oldukça etkili olabileceği göstermiştir.

İMMÜN SİSTEM (BAĞIŞIKLIK) HASTALIKLARI

Ozon tedavisinin, bağışıklık sistemi zayıf olan hastalarda, bağışıklık sistemini uyarabildiği gösterilmiştir. Ayrıca bağışıklık sistemini düzenlediği için otoimmün hastalıklarda da (vücudun yanlış olarak kendi normal hücrelerine karşı bağışıklık ve hastalık geliştirmesi) tedavi edici etkisi vardır.

ENFEKSİYON HASTALIKLARI

Hem mikropları direkt öldürerek hem de bağışıklık sistemini güçlendirerek enfeksiyonların tedavisinde kullanılır.

KANSER

Bol oksijenli ortamda vücudun bağışıklık sisteminin kanser hücrelerini öldürme potansiyeli artar. Dolayısı ile ozon tedavisi kanser tedavisinde yardımcı tedavi olarak uygulanabilir. Bilindiği üzere kanser hücreleri oksijensiz ortamda yaşar ve çoğalır. Ayrıca okijensiliğin kanser genlerini uyardığı bilimsel olarak ispatlanmıştır. (Hatta bu bilimsel çalışma, bu çalışmayı yapan Dr. Warburg’a Nobel ödülü kazandırmıştır.) Ozon tedavisinin oksijenlenmeyi arttırarak, onkogenlerin aktive olmasını engelleyerek kanser oluşumunu engelleyebileceği düşünülmektedir.

Ozon tedavisi çeşitli şekillerde uygulanabilir. Uygulama şekline doktor karar verir.

Ozon tedavisinden bir gece önce uykusuz kalmamakta fayda vardır. Yine ozon tedavisi öncesinde güne sağlıklı bir kahvaltıyla başlayıp, gün içinde bol su tüketmekte fayda vardır.

Ozon tedavisinin birçok farklı şekli vardır. Tedaviyi uygularken hastanın durumuna göre farklı yöntemler uygulayabilir.

Ozon tedavisinin ana olarak 3 şekli vardır.

Direkt Dokuya Uygulama: El, ayak, bacak gibi uzuvlarla ilgili problemlerde veya vücudun değişik bölgelerinde bulunan yaralar için ozon direkt etkilenen bölgeye özel yöntemlerle uygulanır.

Damardan Ozon Uygulaması: Bu yöntemde damardan alınan bir miktar kanın içine ozon verilir. Daha sonra içinde ozon eritilmiş kan tekrardan damar yolu ile vücuda geri verilir. Bu yöntem genelde sistemik hastalıklar için tercih edilir.

Kas İçine Ozon Uygulaması: Bu yöntemde ozon gazı az miktarda kan içinde eritilerek kas içine enjekte edilir.

Ozon terapi tedavisinin fiyatları kullanılan malzemenin kalitesine ve kliniğin lokasyonuna göre değişkenlik göstermektedir.

Ücretsiz Konsültasyon